Индикатори |
Период, мерна единица и източник на данните | ||
Брой на студентите в колежи и университети Индикаторът включва учащите в университетите, колежите и специализираните висши училища, но не включва учащите в професионално обучение с прием след средно образование. Наличието на голям брой студенти в една област е предпоставка за по-висока образованост на местната работна ръка и по-голяма атрактивност на населеното място. |
|
||
Нетен коефициент на записване на населението в V-VII клас Нетният коефициент на записване на населението се изчислява в проценти като отношение на броя на учащите в съответната образователна степен във възрастовите групи към броя на населението в същите възрастови групи, изчислен към 31 декември на съответната година. Броят на учащите в основно и средно образование се установява до 1 октомври на съответната година. Изборът на V-VII клас е базиран на факта, че това е най-ниската образователна степен, при която се регистрира относително висок недообхват на образователната система. |
|
||
Среден успех от ДЗИ по български език и литература през учебната година Високият среден успех от матурите по български език и литература е признак за добро качество на средното образование в областта. Въпреки различната трудност на зрелостните изпити през различните години, резултатите позволяват сравнимост между областите за всяка конкретна година. |
|
||
Дял на оценките по български език и литература под „Среден“ 3,00 Високият процент на издържалите матурата по български език и литература е показател за добро качество на средното образование в областта. |
|
||
Среден успех на НВО след VII клас по математика Високият резултат на националното външно оценяване по математика след VII клас е индикатор за добро качество на прогимназиалния етап от училищното образование в областта. Показателят се ползва и като контрапункт на ДЗИ по БЕЛ, тъй като много малък брой ученици избират ДЗИ по математика. |
|
||
Индекс на съответствието между професионалното образование и профила на икономиката Индикаторът показва съответствието между учащите в професионалното образование по специалности и заетите с придобита професионална квалификация по сектори. Това съответствие е важен аспект и за пазара на труда, тъй като показва връзката между образованието и заетостта на местно ниво. |
|
||
Дял на децата в детските градини Индикаторът е пряко свързан с обхвата на предучилищното образование в детските градини. |
|
|
|